Jaana Niskasen esittely

Hei Iisalmelaiset pilates- ja joogaharrastajat! Olen innossani, kun pääsen tulevana syksynä tekemään yhteistyötä PilatesMinnan kanssa ja saan pitkän tauon jälkeen ohjata liikuntaryhmiä kotikaupungissani Iisalmessa. Olen 38-vuotias liikunnanohjaaja ja asun tällä hetkellä Siilinjärvellä. Valmistuin liikunnanohjaajaksi vuonna 2001 ja liikunnanohjaustyötä olen tehnyt melkein 20 vuoden ajan. Viimeisten vuosien aikana intohimoni keho-mieli-lajeja kohtaan on kasvanut ja olen kouluttautunut pilates- ja joogaohjaajaksi. Kummankin lajin tavoitteena on kehon ja mielen hyvinvointi sekä kehotietoisuuden lisääntyminen. Tulevana syksynä ohjaajan PilatesMinnan studiolla perjantai iltaisin lempeää pilatesta ja joogaa. Tuntini soveltuvat parhaiten juuri aloitteleville tai vähän aikaa jo lajeja harrastaneille. Pilates tunnit perustuvat PilatesHealth-ohjaajakoulutukseen. Tunnin aikana harjoitteet etenevät flowmaisesti liikkeestä toiseen koko 60 minuutin ajan. Joogatuntini perustuvat hathajoogaan, jossa pienen alkurentouden jälkeen siirrytään kehoa lämmittäviin liikkeisiin. Lämmittelyn jälkeen jäädään jooga-asentoihin eli asanoihin vähän pidemmäksi ajaksi. Tunti päättyy aina rentoutumishetkeen, joten varaathan tunnille mukaan lämmintä vaatetta ja oman peitteen. Oma joogataustani on iyengarjoogasta, joten tunneillani on pieniä lisämausteita tästä joogamuodosta. Joogakursseillani kerron myös chakroista, kehon energiakeskuksista, joihin joogaliikkeillä voidaan vaikuttaa. Toivon, että tuntini tarjoaisivat sinulle lisää hyvinvointia sekä ihanan aloituksen viikonloppuun. Lämpimästi tervetuloa mukaan ryhmiin! Lisätietoa minusta ja yrityksestäni: www.wellnessbyjaana.fi

Jaanan ohjaamat 10 x kurssit studiolla ajalla 4.9.- 13.11.

Lempeä mattopilates (alkeet)
Perjantaisin klo 16.10-17.10
Hinta: 130 €

Mattopilates on harjoittelua, jossa yhdistetään Joseph Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä terveysliikunnan nykytietämykseen sekä uusimpaan tutkimustietoon tuki- ja liikuntaelinharjoittelusta. Harjoittelun pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus (flow) ja hallittu hengittäminen. Säännöllinen harjoittelu vahvistaa vartalon syviä tukilihaksia, kehittää kehon toiminnallista voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehontuntemusta ja koordinaatiokykyä. Perustason kurssi on suunnattu aloittelijoille. Kurssille voi osallistua myös Pilatesta aiemmin harrastaneet, jotka haluavat tehdä harjoitteita rauhalliseen tahtiin omaa kehoa ja mieltä kuunnellen. Kurssi sopii hyvin tuki- ja liikuntaelin oireisille, raskaana oleville sekä synnyttäneille. Harjoittelussa hyödynnytetään kehoa valmistavia pre-liikkeitä ja tutustutaan pilates-pienvälineisiin.

Lempeä hathajooga
Perjantaisin klo 17.20-18.30
Hinta: 130 €

Klassisen hathajoogan muotoina ovat asanat eli kehon liikkeet, niiden virtaus ja hengitys, keskittyminen, kehotietoisuus, rentoutuminen ja positiivinen ajattelu. Jokaisella tunnilla on oma teema esim. selkärangan tai lonkkien liikkuvuus, chakrat eli kehon energiakeskukset tai syvärentoutus ja visualisointi. Tunnit alkavat lyhyellä alkurentoutuksella, jonka jälkeen siirrytään kehoa lämmittäviin liikkeisiin. Lämmittelyn jälkeen asanoissa viipyillään hieman pidemmän aikaa. Tunti päättyy rentoutumishetkeen, joten varaathan tunnille mukaan lämmintä vaatetta ja oman peitteen. Kurssi sopii hyvin aloittelijoille sekä pidempään joogaa harrastaneille.

Ilmoittautuminen kursseille: www.pilatesminna.fi/ilmoittaudu