Pauliina Nuutisen tervehdys ja opetuspäivät Iisalmessa

Hei. Olen Pauliina Nuutinen. Koulutukseltani tanssija, mutta puuhailen laidasta laitaan kehon, mielen ja liikkeen parissa. Olen opiskellut ensin Turun Konservatoriossa ja sen jälkeen Teatteri Korkeakoulun Tanssitaiteen laitoksella. Tanssin ja musiikin ohella intohimojani on jooga ja pilates. Astangajoogaa olen opiskellut yhteensä noin 15 vuotta eri puolella Suomea ja monen eri opettajan johdolla. Astangajooga opettajaksi opiskelin Anne Nuotion koulutuksessa. Anne on edelleen tärkein ohjaajani. Pilatesta olen opiskellut Suomen Terveysliikunta Instituutissa. Minulle tärkeitä asioita joogassa, tanssissa ja pilateksesta on hengitys ja kokemus siitä kuinka harjoitusten avulla opin koko ajan tuntemaan itseni paremmin. Ne tuovat myös hyvää oloa, energiaa ja rauhaa <3

Pauliinan opetuspäivät Iisalmessa:

La 29.8. klo 11.00-12.30 Pilates & Barre startti
La 29.8. klo 13.00-14.30 Astangajooga startti
Ilmoittautuminen ja lisätiedot: www.pilatesminna.fi/ilmoittaudu

Pilates & Barre startissa löydät pilateksen mattoharjoitteiden kautta vartalon syvät tukilihakset ja pääset tutkimaan oikeaa kehon linjausta erilaisissa lähtöasennoissa. Barre- tunnilla osaat jo huomioida syvät lihakset ja pääset nauttimaan tanssinomaisesta treenaamisesta ilman, että sinun tarvitsisi osata tanssia tai muistaa koreografioita. Barre on tangolla tehtävää baletin liike- ja voimaharjoitteiden työstämistä popmusiikin ja rennon fiiliksen kanssa. Saat kuvitella täysin rinnoin itsesi tanssimassa, vaikka reidet ja pohkeet laulaa. Tämän tunnin jälkeen tiedät, mitä lihaksia olet käyttänyt ja suupielet nykii väistämättä ylöspäin.

Astangajoogan startissa 1,5 h pääset tutkimaan omaa hengitystäsi sekä itseäsi. Lähdemme hengitysharjoituksista kohti lihaslukkoja eli bandhoja, mitkä tukevat ja energisoivat kehoa yhdessä syvän hengityksen kanssa. Saat kokemuksen astangan alkeisharjoituksesta, jossa tietoisuutta kehosta ja hengityksestä lisätään erilaisissa asennoissa eli asanoissa. Asentosarjan viimeinen asana on savasana, joka on rentoutuminen. Varaathan siihen myös lämmintä vaatetta mukaan. Astanga on matka omaan itseen tietoisen hengityksen ja siihen liittyvän asentoharjoituksen myötä. Astanga tähtää kohti selkeää mieltä, fyysistä ja henkistä terveyttä ja avointa ja rakastavaa elämänasennetta.